‘De eindmeet is in zicht’: vaccinatiecentrum ISO pakt uit met lokale motivatiecampagne

Gepubliceerd op maandag 03 mei 2021
flyer De eindmeet is in zicht - vaccinatie

De vaccinatiecampagne in Vlaanderen schakelt stilaan een versnelling hoger. Binnen enkele weken mag de brede bevolking hun uitnodigingsbrief verwachten. Om hun inwoners extra te motiveren om zich te laten vaccineren, zetten de stad Izegem en de gemeenten Ingelmunster, Ledegem en Lendelede een motivatiecampagne op poten.

Vorige week kregen 2.120 mensen een vaccin in Vaccinatiecentrum ISO. In de week van 3 tot 9 mei worden er 3.355 prikken gezet. Binnen enkele weken is ook de brede bevolking aan de beurt. Om hun inwoners extra te motiveren om zich te laten vaccineren, bundelden de stad Izegem en de gemeenten Ingelmunster, Ledegem en Lendelede de krachten. Het resultaat is een lokale motivatiecampagne met vier (lokaal) bekende sporters in de hoofdrol: Izegemnaar Marith Vanhove (vice-europees kampioene wegwielrennen), Ingelmunsternaar Dieter Callewaert (keeper SV Ingelmunster), Ledegemnaar Patricia Delvael (fervent loopster) en Lendleenaar Rony Vanmarcke (voormalig coach nationaal jeugdwielrennen).

De vier vaccinatie-ambassadeurs roepen de inwoners op om zich te laten vaccineren en om nog even vol te houden. Dit doen ze door allen dezelfde boodschap te verkondigen: ‘de eindmeet is in zicht. Bedankt om je te laten vaccineren’.

Rony Vanmarcke (73) uit Lendelede is voormalig coach van het Nationaal Jeugdwielrennen en het oudste gezicht van de campagne. Als frevent supporter van het jeugdwielrennen kijk hij reikhalzend uit naar een wereld zonder coronamaatregelen: “De profs hebben al wedstrijden kunnen rijden maar de jeugd snakt ernaar om terug te kunnen fietsen. Bij de eerste jeugdwielerwedstrijden sta ik zeker aan de finish te supporteren. Met mijn deelname aan deze campagne hoop ik de twijfelaars te kunnen overtuigen om zich te laten vaccineren zodat we het normale leven snel kunnen hernemen.”

De campagnebeelden verschijnen deze week overal in het straatbeeld van de vier gemeenten. De campagnegezichten pronken op spandoeken, banners en de verschillende sociale mediakanalen. Er werden ook video’s opgenomen waarin de sporters vertellen wat ze het meest missen en waar ze meest naar uitkijken.